Deklaracja dostępności

Dom Pomocy Społecznej „Przystań” zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do
Dom Pomocy Społecznej PRZYSTAŃ.

  • Data publikacji strony internetowej:
    2024-12-20.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:
    2024-12-20.

Status zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Niespełnione wymagania

  • Część dokumentów nie jest dostępnych cyfrowo.
  • Część obrazów nie posiada tekstu alternatywnego.
  • Część filmów nie posiada napisów dla osób niesłyszących.

Powody braku spełaniania wymagań

  • Część zasobów nie jest dostępnych cyfrowo, ponieważ zostały wytworzone przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej lub zostały przekazane przed podmioty zewnętrzne i nie ma możliwości ingerencji w ich treść.

    Poprawienie dostępności strony odnośnie filmów niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Oświadczenie sporządzono dnia:
2024-12-05.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Data ostatniego przeglądu deklaracji:
2024-12-05.

Skróty klawiaturowe

  • Strona DPS oparta jest o strukturę nagłówkową, która umożliwia szybsze poruszanie się po niej użytkownikom korzystających tylko z klawiatury (za pomocą standardowych skrótów klawiszowych). Każda strona (podstrona) ma swój własny, unikalny tytuł, który tworzony jest w oparciu o jeden, ustalony wzorzec odnoszący się do jej zawartości.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest
Anna Piotrowska,

anna.piotrowska@domprzystan.org.pl
. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu

32 251 52 16
. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich. Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich jest dostępna pod adresem: https://www.rpo.gov.pl/ .

Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich

Dostępność architektoniczna

Budynek Domu Pomocy Społecznej

ul. Adamskiego 22
40-069 Katowice

Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.

Do budynku prowadzą 2 wejścia: główne i boczne. Wejście bezpośrednio z chodnika – nie ma schodów, a szerokość drzwi pozwala na wjazd wózka inwalidzkiego. Dalsze poruszanie się uniemożliwiają schody.

Wejście do budynku dla osób z niepełnosprawnością ruchową znajduje się z boku budynku od strony parkingu.

Wejście z boku budynku oznakowane jest dla osób z niepełnosprawnością. Przy wejściu do budynku znajduje się podjazd z kostki brukowej umożliwiający wjazd do budynku. Drzwi aluminiowe z uchwytem do otwierania. Istnieje możliwość poruszania się na wózku.

Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku jest zapewniona w sposób wizualny i głosowy (tablice informacyjne, portier, punkt informacyjny). Punkt informacyjny z obniżoną ladą zlokalizowany jest na parterze budynku, gdzie znajduje się tablica informacyjna . Tablice z narysowanym rozkładem pomieszczeń w budynku znajdują się przy schodach na każdym piętrze. Na parterze budynku nie ma toalety dostosowanej dla osób z niepełnosprawnością.

Dostępność korytarzy, schodów i wind

Budynek dostępny dla wszystkich posiada windę dla osób z niepełnosprawnością. Wejście do windy znajduje się od strony tylnej budynku. Winda posiada systemem przywoławczy serwisu w przypadku awarii, a także opisane językiem brajla numery pięter. Dostępna jest także informacja głosowa.

Na piętrach znajdują się toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Szerokość korytarzy oraz drzwi na wszystkich piętrach zapewnia swobodne poruszanie się osobom na wózkach inwalidzkich.

Rodzaje dostosowań wewnątrz budynku

Brak dodatkowych dostosowań.

Dom Pomocy Społecznej „Przystań” na chwilę obecną nie dysponuje pochylniami, platformami, oznaczeniami kontrastowymi dla osób niewidomych i słabo widzących. Natomiast Dom Pomocy Społecznej posiada pętlę indukcyjną oraz oznaczenia w alfabecie brajla.

Miejsca parkingowe wyznaczone dla osób niepełnosprawnych

Przy budynku znajdują się dwa miejsca postojowe wyznaczone dla Domu Pomocy Społecznej „Przystań”, dodatkowo mamy dwa miejsca postojowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością.

Wstęp z psem asystującym

Informujemy, że na teren budynku można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.

Tłumacz języka migowego

Dom Pomocy Społecznej „Przystań” w Katowicach nie dysponuje środkami umożliwiającymi elektroniczną komunikację z tłumaczem języka migowego. Osoby niesłyszące, które chcą skorzystać z usług tłumacza migowego w sprawach należących do kompetencji DPS „Przystań” Katowice mogą udać się do Biura Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Katowice przy ulicy Rynek 1 na stanowisko informacji. W Biurze Obsługi Mieszkańców działa system tłumaczenia języka migowego on-line „toktutok”. Dzięki temu możliwe jest tłumaczenie konsekutywne lub symultaniczne języka migowego on-line na bazie wideokonferencji w rzeczywistym czasie trwania rozmowy, wykonywane przez tłumacza, w formie tłumaczenia rozmowy trójstronnej, w czasie której tłumacz dokonuje tłumaczenia pomiędzy osobą używającą polskiego języka migowego lub systemu językowo migowego, a osobą używającą języka polskiego fonicznego. Dodatkowo pracownicy Działu Terapeutyczno-Socjalnego oraz Działu Pielęgnacyjno- Opiekuńczego przeszli szkolenie posługiwania się językiem migowym w stopniu podstawowym.

Aplikacje mobilne

brak

Dodatkowe informacje

  • Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): https://domprzystan.org.pl/informacja-w-tekscie-latwym-do-czytania-etr
  • Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM): https://domprzystan.org.pl/informacje-w-jezyku-migowym/
  • Deklaracja dostępności została przygotowana w
    Generatorze Deklaracji Dostępności.